انجام میکرودرم به طور عمده برای آن دسته از افراد انجام می گیرد که در پی روش های جوانسازی و زیبایی می باشند. پی از انجام این متد به علت لایه بردرای انجام گرفته باعث می گردد که پوست حساسیت بیشتری پیدا کرده باشد در نتیجه دکتر جوانساز توصیه می کند که فرد متقاضی جهت تثبیت و ماندگاری بیشتری از نتیجه نهایی به دست آمده انجام مراقبت های بعد از میکرودرم را جدی بگیرد. به گفته دکتر شهرزاد ترابی پور ، بهترین دکتر جوانساز در تهران ، میکرودرم در بین متد های موجود از بهترین روند ها جهت برطرف کردن و بهبود ایرادات پوستی به شمار می رود که به همین دلیل جزو پرطرفدارترین پروسه های حال حاضر زمینه جوانسازی و زیبایی شده است. تمامی روش های درمانی زیبایی و جوانی یکسری عارضه های احتمالی را در پی دارند که این متد از این داستان مستثنا نخواهد بود. در نتیجه رعایت و پیگیری نکات مراقبتی گفته شده توسط پزشک را جدی بگیرید.

مراقبت های بعد از میرکودرم - دکتر ترابی پور

محافظت از پوست در مراقبت های بعد از میکرودرم :

روش فوق جهت جوانسازی متدی به روز و بسیار مناسب است. همانطور که قبلا گفته شد جهت افزایش مدت ماندگاری و تثبیت نتیجه نهایی بایستی مراقبت های بعد را کاملا جدی گرفت در نتیجه ، شما با انجام برخی از نکات ساده می توانید زیبایی و نشاط چهره خود را ثابت نگهداری کنید. همه ما می دانیم که فرد بعد از 25 سالگی حالت کشسانی خود را به مرور از دست می دهد و شروع به پیری زود رس می کند. براساس مشاهدات دیده شده است که این حالت پیری پیش از موقع در برخی تا سی سالگی امکان دارد با تاخیر مواجه شود.

بهترین زمان جهت انجام امور زیبایی و جوانسازی قبل از شروع پیری زود رس می باشد . دقیقا زمانی که پوست همچنان حالت کشسانی و ارتجاعی خود را به طور کامل از دست نداده است. روش میکرودرم با استفاده از لایه برداری سطح پوست موجب می گردد که تولید و تحرک کلاژن متوقف نگردد. این ماده موجود در پوست باعث شده است که قوام و استحکام داشته باشد. کلاژن در پوست به صورت طبیعی موجود است و ساخت آن نیز به صورت طبیعی اتفاق می افتد متد میکرودرم تنها موجب تحریک و تولید مجدد آن می شود.

در برابر نور قرار نگیرید :

از مهمترین توصیه های دکتر جوانساز در تهران برای افرادی که از این پروسه استفاده کرده اند. مصرف کرم های ضد آفتاب است که پس از فرآیند فوق بایستی به طور جدی پیگیری شود. همانطور که می دانید این متد با استفاده از لایه برداری موجب شادابی و جوانی پوست می گردد در نتیجه بعد از اتمام روند ، پوست یک لایه به نسبت قبل نازک تر شده در نتیجه نیازمند مراقبت های بعد از میکرودرم است که مهمترین آن کرم ضد آفتاب است که نباید آن را فراموش کرد. زیرا در این شرایط جدید پوست بیشترین حساسیت به نور را دارد و بایستی محافظت شود. نور خورشید و اشعه ماورابنفش بر روی سطح پوست باعث می گردد که رنگ پوست تغییر پیدا کند. که به مرور موجب بروز لک های بر سطح پوست خواهد شد. بلافاصله پس از انجام پروسه میکرودرم باید پوست خود را با کرم های ضد آفتاب و یا کلاه های لبه دار پوشش دهید که کمترین برخورد را با اشعه نور خورشید داشته باشید. بهترین زمان برای انجام این متد در تایم های خنک روز همانند عصر که تابش خورشید به حداقل رسیده است بهتر خواهد بود.

نظافت پوست را فراموش نکنید :

هیچ پزشکی استفاده از لوازم آرایشی را منع نکرده است. اما بهتر است که پس از به پایان رسیدن این پروسه از این لوازم آرایشی و میکاپ استفاده نشود. برخی از کرم پودر ها یا دیگر لوازم از موادی ساخته شده است که بر روی پوست نازک و حساس که بعد از انجام میکرودرم به وجود آمده است باعث سوزش می گردد. بنابراین بهتر است تا زمانیکه این حساسیت پوست کاسته نشده استفاده از لوازم آرایشی را به بعد واگذار کنید. یکی دیگر از مراقبت های بعد از میکرودرم استراحت دادن به پوست است. یکی از نکات مهم در جهت پیشگیری از پیری استفاده از محصولات آرایشی با استاندارد و مجوز است. این نکته باعث می گردد که پیری پوست با روند افزایش سن پیش برود و چهره شما بیشتر از سن واقعی نمایانگر نباشد.

پماد ضد التهاب :

پس از اتمام میکرودرم ف پوست شما به نسبت آن چیزی که احساس می کنید نیز نازک و حساس تر شده است. به خصوص در جلسات پایانی که این حساسیت به نهایت خود می رسد. در مراقبت های بعد از میکرودرم بهتر است برای کاهش این حساسیت و التهاب به وجود آمده بر علت لایه برداری ای انجام داده در طی جلسات متعدد ، خوب است که از پماد های ضد التهاب بهرمند شوید. تمامی مواردی که باید استفاده کنید را لطفا با توجه به صلاحدید دکتر جوانساز تهران مورد استفاده قرار دهید. هر گز بدون در نظر گرفتن نظر و توصیه پزشک از ماده ای استفاده نکنید.

کمپرس سرد :

انجام روش جوانساز عمدتا برخی عارضه ها را با خود به همراه دارد. یکی از رایج ترین عوارض سوزش و التهاب است که عمدتا پس از به پایان رسیدن انجام فرآیند برای پوست فرد متقاضی به وجود می آید.در مراقبت های بعد از میکرودرم بهترین راه کار جهت کاهش این شرایط استفاده از کمپرس سرد است می توانید با استفاده از یخ درون یک حوله یا پارچه نیز استفاده کنید. کمپرس را به مدت چند دقیقه روی پوست قرار دهید و پس از یک الی دو دقیقه آن را بر دارید. دقت کنید بهتر است که تا مدتی که حالت س.زش مجدد آغاز نشده کمپرس یخ را روی صورت قرار ندهید زیرا سرد شدن بیش از حد موجب کند شدن روند ترمیم پوست می گردد. استفاده از کمپرس تنها در مواقعی نیاز است که فرد در صورت احساس سوزش و التهاب دارد.

ضربه به صورت ممنوع است!

پس از انجام روش جوانساز دوره نقاهت خاصی را نیاز نیست که سپری کنید. در واقع بعد از اتمام روند می توانید به انجام امور عادی زندگی باز گردید. دقت داشته باشید که اگر محیط کار شما به نحوی است که فیزیکی است و نیاز به انجام حرکت های سخت بدنی می باشد. بهتر است که یک روز استراحت کنید. به علت لایه برداری ، سطح پوست نازک شده و نیازمند این است که مانع برخورد هرگونه ضربه به صورت شوید زیرا به سبب برخورد هر ضربه ای به صورت حالت سوزش و التهاب آزار دهنده ای سراغ شما می آید. در نتیجه حدود 2 روز به طور جدی مراقبت های بعد از میکرودرم را از پوست و صورت خود انجام دهید که روند بهبود بدون اختلال انجام شود.

دست نزن!

به علت لایه برداری انجام شده ممکن است که پس از روش جوانساز احساس سوزش و خارش را داشته باشید. شایان ذکر است که بایستی در برابر این حالت به وجود آمده به شدت مقابله کنید و هرگز پوست خود را لمس نکنید و از خاراندن ممانعت کنید این نکته یکی از توصیه های دمتر در ارتباط با مراقبت های بعد از میکرودرم می باشد.. دقت داشته باشید که خاراندن پوست که لایه برداری شده است احتمال دارد باعث زخم و خونریزی شود. در نتیجه با ملاحظه به این نکته در برابر احساس خارش و سوزش مقابله کنید که بروز این موارد را نداشته باشید. جهت کنترل احساس خارش شدید می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

کرم های مرطوب کننده یا آبرسان ؟

دقت کنید که پوست را باید همواره تمیز نگهداری کنید. جهت پاکسازی بهتر است که از مواد شوینده مورد تایید و مناسب با تایپ پوستی خود استفاده کنید. زیرا بدین صورت پوست را خشک نمی کنید و موجب خشکی بیش از حد نخواهید شد. چون پس از انجام دادن میکرودرم پوست کمی حالت خشکی دارد. جهت کمک به این شرایط به وجود آمده بهتر است که با استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان از خشکی بیشتر پیشگیری کرد. دقت داشته باشید که کم آبی پوست همواره زمینه ساز بروز چین و چروک پوست شده است. شنیده اید که در روز بیش از هشت لیوان آب را استفاده کنید که پوستی شاداب و با نشاط داشته باشید. از مهمترین مراقبت های بعد از میکرودرم استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده است که همواره پوست را تمیز و مرطوب نگهداری کنید.

مانع التهاب شوید :

همانطور که بارها تکرار کردیم می دانید که میکرودرم با استفاده از لایه برداری از سطح پوست باعث جوانی و زیبایی مجدد پوست می شود. بنابراین پس از انجام این روند پوست حساس می گردد زیرا که لایه برداری از سطح آن باعث نازک شدن پوست می شود در نتیجه مراقبت های بعد از میکرودرم از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از مواردی که باعث التهاب بیشتر می شود گرما است. به طور عمده توصیه می شود که انجام این روش را در ساعت خنک روز و یا حتی در روز های سردتر سال انجام دهید. خیلی از افراد با کمترین میزان گرما شروع به تعریق می کنند و بدین صورت حالت التهاب آن ها افزایش می یابد.

خشکی پوست در مراقبت های بعد از میکرودرم :

سلول ها و بافت های پوست علاوه بر روتین های روز و شب که انجام می دهیم. به طور طبیعی از مواد خوراکی که استفاده می شوند تغذیه می کنند. در نتیجه دقت داشته باشید که پوست بعد از انجام میکرودرم دچار خشکی خواهد شد در نتیجه بهتر است که نوشیدن آب را در طی روز افزایش دهید. حداقل روزانه بایستی هشت لیوان آب را میل کنید که پوستی شاداب و جوان داشته باشید. همچنین از مواد مغذی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر و ویتامین های مفید در وعده های غذای خود استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله