مزوتراپی یکی از روش های درمانی و زیبایی ، بسیار پر طرفدار و غیر تهاجمی و ایمن در درمان ریزش مو ، جوانسازی پوست ، رفع چین و چروک ، شادابی پوست و غیره در میان عده زیادی می باشد. بهتر است بدانید انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی می تواند ، نتیجه بهتر و مطلوب تری را به شما بدهد. برای آشنایی با مراقبت های درست و اصولی و مورد تایید دکتر شهرزاد ترابی پور بهترین متخصص مزوتراپی تهران ، این مقاله را از دست ندهید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی - دکتر ترابی پور

لزوم رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی

برخی از افراد بر این باور هستند که با تزریق مواد مزوتراپی و مراجعه به یک متخصص پوست و مو خوب و مجرب ، قطعا به نتایج دلخواه خود دست پیدا می کنند و در این جا کار آن ها به اتمام می رسد. در حالی که این باور و تصور کاملا اشتباه است چرا که بعد از آن این خود شما هستید که مسئولیت حفظ نتایج را باید بپذیرید. شما باید به یاد داشته باشید که مراقبت از مو ها و پوست بعد از تزریق اهمیت بالایی دارد. چرا که اگر شما نکته ای را مانند شستشوی پوست سر یا ماساژ را به درستی رعایت نکنید ممکن به مشکلی برخورد کنید. در چنین مواقعی پزشک مسئولیت مشکل ایجاد شده را برعهده نخواهد گرفت. از سوی دیگر ممکن است در روز های ابتدایی برای شما مشکلاتی از قبیل احساس ناراحتی ، درد ، خستگی به وجود آید که تمامی آن ها با رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی به سرعت بهبود پیدا می کند.
از همین رو رعایت کردن این نکات از اهمیت والایی برخوردار است و پزشکان مجرب به خصوص دکتر ترابی پور توصیه به انجام آن ها دارند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی ابرو و پوست :

بعد از انجام این پروسه برای داشتن یک روتین و استفاده از یک ماده شوینده مناسب ، باید با دکتر شهرزاد ترابی پور ، بهترین دکتر جوانساز تهران خود صحبت کنید. تا مناسب ترین محلول برای شما را معرفی کند.

از هر گونه مواد آرایشی و مواد شیمیایی که باعث بروز التهاب و تورم می شوند خودداری کنید. تا 48 ساعت بعد از تزریق در معرض نور خورشید قرار نگیرید. بهتر است هم در منزل و هم در مواقع خروج از منزل ، کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید.

مراقبت های بعد از مزوتراپی مو :

استفاده از متد فوق برای مو فواید بسیاری از جمله : تقویت پیاز مو ، افزایش گردش خون در بافت ها ، جلوگیری از هر گونه آسیب به موهای سر، تنظیم چربی پوست سر ، تغییر فاز موها از حالت ریزش به رشد و غیره می باشد. برای اینکه از نتایج بدست آمده از روش فوق و جهت ماندگاری بیشتر آن اقدامات لازم جهت مراقب های بعد از روند را در نظر گرفته ایم. به خاطر داشته باشید ، برای پوشاندن موهای خود توسط هر نوع کلاه ، روسری و غیره ، آن را به خوبی شسته و ضد عفونی کنید.

توجه داشته باشید ، برای شست شوی موهای خود از یک شامپو مناسب استفاده کنید. از سشوار کردن ، اتو کردن و استفاده از مواد شیمیایی جهت حالت دهی به موهای خود بپرهیزید.

انجام کلی مراقبت های بعد از مزوتراپی :

با توجه به رعایت مراقبت های لازم بعد از این پروسه می توانید ، روند بهبود را سریع تر و عوارض ناشی از آن را کاهش دهید.

کمپرس یخ

بیشترین تورم بعد از تزریق در یک روز اول ، به خصوص در بیست دقیقه بعد از انجام فرآیند می باشد. برای کاهش تورم و التهابات ناشی از این متد درمانی بهتر است ، مرتبا از کمپرس های یخ استفاده کنید.

شست شوی صورت

از جمله موارد مهم در مراقبت های بعد از مزوتراپی شست شوی صحیح پوست می باشد. از شست شوی صورت خود در ساعت های اولیه تزریق و استفاده از شوینده های متفرقه خودداری کنید.

استحمام

تا 48 ساعت بعد از انجام روش جوانساز از رفتن به استخر ، سونا ، جکوزی ، بخور محل تزریق و همچنین استحمام با آب داغ بپرهیزید. در غیر این صورت التهابات پوستی در محل درمان افزایش خواهد یافت.

داروهای ضد التهاب

از تزریق هرگونه داروهای ضد التهاب ، ویتامین ، آسپرین و غیره خودداری کنید. در مراقبت های بعد از مزوتراپی تنها می توانید ، از مسکن های تجویز شده توسط بهترین دکتر جوانسازی تهران جهت تسکین درد استفاده کنید.

نور خورشید

به دلیل حساسیت بالای پوست بعد از پروسه زیباساز قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند ، خطرات جدی را به دنبال داشته باشد. بنابراین از یک عینک آفتابی و یا کلاه های نقاب دار استفاده کنید.

ماساژ

به منظور کاهش نسبی درد و سوزش محل تزریق شده می توانید ، به آرامی و بدون وارد کردن فشار آن را ماساژ دهید.

فعالیت های سنگین

افراد بعد از انجام مزوتراپی باید از انجام هرگونه فعالیت بدنی و ورزش های سنگین خودداری کنند.

مصرف دخانیات

برای جلوگیری از کاهش روند درمان بهتر است از مصرف دخانیات و نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنید.

ژل آرنیکا

استفاده از این ژل در 48 ساعت اول سه بار در روز می تواند ، التهاب و کبودی را به مقدار چشمگیری کاهش دهد.

رژیم غذایی و مراقبت های بعد از مزوتراپی :

یکی از مسائل مهم در مراقبت های بعد از متد جوانسازی رژیم غذایی افراد می باشد. استفاده از مواد غذایی با فیبر بالا ، آب و هیدراته نگه داشتن بدن ، مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین در روند درمان تاثیر مثبتی خواهد داشت.
عوارض ناشی از عدم رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی :

• ایجاد زخم
• گر گرفتی صورت
• قرمز شدن رنگ پوست
• بروز درد در محل تزریق
• خونریزی در محل تزریق
• کبود شدن و تغییر رنگ پوست
• بروز حساسیت و خارش در محل تزریق

مراقبت های بعد از مزوتراپی و مشاهده تاثیرات آن :

هرچه مراقبت های لازم بعد از این پروسه را جدی بگیرید زمان رسیدن به نتیجه مطلوب سریع تر خواهد بود. به طور متداول 3 الی 4 هفته بعد ار تزریق می توانید ، نتیجه اصلی روند درمانی خود را مشاهده کنید.

درمان به روش مزوتراپی چقدر زمان می برد ؟

مدت زمان لازم برای انجام فرایند درمان به نوع مشکل و شدت آن بستگی دارد. اما به طور کلی به برنامه ای چهار ماه هفته ای یک مرتبه نیاز خواهید داشت. بهتر است در روند درمانی بسیار صبور باشید زیرا نتیجه پس از انجام آخرین جلسه مشاهده خواهد شد.

سوالات متداول

آیا درمان به روش مزوتراپی ماندگار است ؟

در صورت مراجعه مداوم ، همچنین رعایت تمامی اقدامات لازم در اقدامات بعد از روند فوق ، این روش ماندگار و موثر خواهد بود.

چه کسانی نمی توانند از متد جوانساز فوق استفاده کنند ؟

با وجود ایمن بودن این روش درمانی ، بسیاری از افراد با داشتن بیماری های زمینه ای مانند ، مشکلات قلبی، سرطان ، حساسیت و آلرژی های پوستی ، کم خونی شدید و همچنین بانوان باردار نمی توانند از این روش استفاده کنند.

آیا بعد از مزوتراپی می توان از مواد آرایشی استفاده کرد ؟

استفاده از مواد آرایشی می تواند از موارد مراقبت های بعد از مزوتراپی باشد. بعد از تزریق به علت حساس بودن پوست مواد آرایشی می تواند به آن آسیب وارد کند. بهتر است از پزشک خود برای زمان مناسب جهت استفاده از مواد آرایشی سوال کنید.

آیا اقدامات لازم بعد از مزوتراپی نتیجه بهتری خواهد داشت ؟

بله تمامی موارد ذکر شده هر کدام به سهم خود بسیار در روند بهبود و داشتن نتیجه ای مطلوب تاثیر خواهد داشت.

آیا تزریق مزوترابی همراه با درد است؟

سوزن های به کار رفته در این روش بسیار نازک و ظریف بوده همچنین درد ناشی از تزریق آن بسیار جزئی و موقت می باشد.

چرا مزوتراپی به نسبت روش های دیگر طرفدار بیشتری دارد؟

در این روش از متد درمانی نیاز به بیهوشی ، جراحی و هزینه بالا نبوده و درمان طی یک تزریق توسط موادی معدنی بدون درد و در مدت زمان کوتاه ، با تاثیر بسیار در رفع ریزش مو ، بر طرف شدن مشکلات پوستی و غیره انجام خواهد شد. همچنین به نکات مراقبت های بعد از مزوتراپی خاصی نیازمند نخواهد بود و دوره نقاهت کوتاهی را در پی دارد.

بیماری و مشکلاتی که به شما اجازه نمی دهند این پروسه را انجام دهید یا در مراقبت های بعد از مزوتراپی مشکل ایجاد می نمایند

این شرایط بسیار زیاد هستند و در صورت داشتن آنها شما نباید به هیچ وجه این پروسه را انجام دهید:

  • بارداری
  • HIV
  • تمام انواع سرطان
  • لوپوس
  • فشار خون بالا
  • دیابت با وابستگی به انسولین
  • مشکلات و بیماری های قلبی
  • مشکلات ژنتیکی و مادرزادی
  • رشد شاخی پوست
  • مصرف رقیق کننده های خون یا داروهایی که حاوی آن هستند
  • آلرژی های مربوط به نیکل و آلیاژهای ضد زنگ
  • جوش و لک های روی پوست صورت ، که به شکل فعال وجود دارند.

شرایطی که در صورت ابتلا به آنها نیاز به نامه پزشک برای انجام پروسه دارید تا به مشکل در مراقبت های بعد از مزوتراپی دچار نشوید

در صورتی که این مشکلات را داشته باشید نیاز دارید تا نامه تاییدی برای انجام این پروسه را از پزشک قبل از آغاز آن دریافت نمایید:

  • صرع
  • مشکلات تیروئید
  • بیماری های قلبی
  • مشکل فشار خون
  • سرطانی که دوازده ماه از آن گذشته
  • یکسری نکات مهم مراقبت های بعد از مزوتراپی
  • برخی مسائل کلی در سبک زندگی شما هستند ، که می توانند در دوره بهبودی شما بعد از پروسه تاثیر زیادی بگذارند. شما می توانید با رعایت کردن این موارد در حق خود لطف بزرگی بکنید:
  • تا حداقل 24 ساعت بعد از پروسه به استخر نروید و شنا ننمایید
  • تا 24 ساعت بعد از پروسه نباید هیچگونه مواد و لوازم آرایشی برروی صورت خود اعمال نمایید
  • طی دو روز اول از وارد شدن هرگونه فشار و یا تحریک ناحیه ای که پروسه برروی آن انجام شده خودداری نمایید و از وان آب گرم یا ماساژ اجتناب نمایید.
  • از انجام هرگونه حرکت کششی و پر فشار تا 24 ساعت بعد از مزوتراپی خودداری نمایید. همچنین عرق کردن و رفتن به باشگاه را باید به مدت 72 ساعت بعد از این پروسه کنار بگذارید.
  • از نور شدید و مستقیم خورشید به مدت 48 ساعت دوری کنید. به طور کلی شما باید از شیلدهای ضد آفتاب یا کلاه استفاده نمایید تا با نور خورشید هیچ تماسی نداشته باشید.
  • با استفاده از صابون ها و شوینده های عادی مخصوص پوست ناحیه ای که مزوتراپی در آن انجام شده را بشویید. دقت داشته باشید ، که شوینده مورد نظر حاوی اسید یا عطر نباشد ؛ زیرا برای پوست بعد از این پروسه مضر است. ضمنا از شست و شو با شدت یا قدرت زیاد اجتناب نمایید ؛ زیرا در این دوره پوست شدیدا حساس می باشد. شما باید این موارد را به مدت 7 روز در دوره مراقبت های بعد از مزوتراپی رعایت نمایید تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد.
  • تا 7 روز هیچ ماده ای مانند آلفا هیدروکسد اسید ، بتا هیدروکسید اسید ، ویتامین آ و ویتامین سی را برروی پوست اعمال ننمایید.
  • در صورتی که تصمیم دارید تا بعد از پروسه مزوتراپی بوتاکس یا تزریق فیلرهای پوستی را انجام دهید باید حداقل دو هفته بین آنها و این پروسه فاصله قائل شوید تا با مشکل مواجه بر نخورید.

آیا استفاده از کرم در مراقبت های بعد از مزوتراپی مهم است؟

استفاده از کرم بعد از انجام این فرایند جوانسازی و زیبایی پوست صورت سوالی است که اغلب متقاضیان این پروسه می پرسند ، از همین رو لازم دانستیم در این بخش به توضیح آن بپردازیم. در جواب این سوال باید بگویم استفاده کردن یا نکردن از کرم در مراقبت های بعد از مزوتراپی یا درمان علائم به وجود آمده واجب نمی باشد. اما ممکن است پزشک شما متناسب با شرایط پوستی ای که شما دارید کرمی را تجویز نماید که استفاده از آن ها به نظر و صلاح دید پزشک ارتباط دارد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله