تزریق ژل یکی از روندهای زیبایی است که می توان برای بسیاری از نواحی مد نظر مورد استفاده قرار داد. مراقبت های بعد از تزریق ژل یکی از فاکتورهای مهمی است که بایستی برای تثبیت و ماندگاری نتیجه بهتر به طور اصولی و درست تمامی نکاتی که پزشک ارائه می کند را رعایت کنید. با انجام این موارد می توانید بهترین نتیجه ممکن را از روند بدست آورید. زیبایی پروسه ای است که قدم اول را پزشک بر میدارد و مابقی مسیر به عهده فرد زیباجو می باشد در نتیجه بهتر است که دقت بالایی را برای مراقبت های بعد از تزریق فیلر به کار ببرید. پوست اولین ناحیه است که علامت های پیری را به نمایش می گذارد ؛ همین مسئله موجب شده است که متقاضیان روش های جوانساز در عصر حاضر به نسبت سالیان پیش افزایش یابد . میل به زیبایی و بدون نقص بودن می تواند در این مسیر ایفا نقش کند. برای انجام این چنین روندی بهتر است که به دکتر شهرزاد ترابی پور ، بهترین دکتر جوانسازی پوست در تهران مراجعه کنید که در این زمینه اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهد. در این متن تمامی مواردی را که شما بایستی بعد از تزریق پرکننده ها رعایت کنید جمع آوری شده است اما به خاطر داشته باشید که این متن برای یادآوری شما گردآوری شده است و بهترین راهنما برای مراقبت از نتیجه به دست آمده خود دکتر می باشد که باید به تمامی توصیه های او بسته به شرایط شما گوش فرا دهید.

 

مراقبت های بعد از تزریق ژل - دکتر ترابی پور

 

مراقبت های مهم بعد از تزریق ژل :

برخی از مراقبت ها به محافظت از عوارض به وجود آمده در پی استفاده از روش جوانساز و زیبایی پوست می باشد. برای داشتن نتیجه ای بی نقص و کامل بهتر است که توصیه های دکتر را در ارتباط با مراقبت های بعد از تزریق ژل را جدی بگیرید و رعایت کنید. با اعمال این نکات می توانید بهترین دوره نقاهت و کوتاه ترین بازه را برای بهبودی سپری خواهید کرد. در قدم اول بایستی به مراقبت از مواردی همچون :

  • ورم
  • کبودی
  • التهاب
  • قرمزی
  • حساسیت
  • خارش

تمامی مواردی که در بالا ذکر شده است حالتی است که به طور طبیعی بعد تزریق ژل به وجود می آید. جای نگرانی نخواهد بود و با رعایت موارد گفته شده توسط دکتر خوب تزریق فیلر می توان به طور کامل این حالت را برطرف ساخت. نهایت ماندگاری عارضه های احتمالی به وجود آمده به دو الی سه روز طول می کشد که پس از آن به طور کامل فروکش خواهد کرد. در نتیجه بهتر است که با مشاهده این تغییر حالت ها استرس نگیرید و بدانید که عمدتا با این وضعیت مواجه خواهید شد ، بهتر است که بفکر درمان آنان باشید. در نتیجه به اهمیت مراقبت های بعد از تزریق ژل پی خواهید برد.

ممانعت های مهم در پی تزریق ژل :

در مراقبت های بعد از تزریق فیلر در تهران بایستی بایدها و نبایدهایی را رعایت کنید که موجب بهبود و تثبیت نتیجه نهایی بدست آمده از روند پیش رو باشد. در نتیجه طبق توصیه های مهم بهترین دکتر جوانسازی پوست در تهران بهتر است از انجام موارد زیر به جد خودداری کنید. عبارتند از :

  • بهتر است که ناحیه تحت درمان با تزریق ژل را برای مدتی در برابر حرارت گرم قرار ندهید. به عبارت بهتر به مدت یک الی دو هفته از مراجعه به سونا و سولاریم خودداری کنید. این کار می تواند اثر مخرب بر نتیجه به دست آمده از روند را در پی داشته باشد.
  • در مراقبت های بعد از تزریق ژل تهران بهتر است که مراقب باشید که به قسمت تحت درمان ضربه و فشاری وارد نشود. در نتیجه بهتر است که برای مدت کوتاهی در مواقع استراحت و خواب به پشت بخوابید.
  • یک روز پس از تزریق ژل بهتر است که از انجام فعالیت های بدنی دوری کنید. تعریق و تحرک بالا بهتر است که از دو الی سه روز بعد از تزریق فیلر صورت بگیرد.
  • نوشیدنی های حاوی الکل با این پروسه تداخلی نخواهد داشت اما اگر دچار عارضه های احتمالی شده اید باید بدانید که الکل موجود در خون می تواند دوره درمان شما را با کندی مواجه سازد در نتیجه بایستی هفت الی ده روز بعد از تزریق زل از نوشیدن بپرهیزید.
  • در اقدامات بعد از تزریق ژل بایستی استفاده از AHA ، رتینول ، ویتامین C و یا مواد آرایشی که بر پایه روغن هستند را در یک الی دو روز ابتدایی استفاده نکنید.
  • فیشیال ، پیلینگ یا دیگر روش های لایه برداری را در ناحیه تحت درمان با تزریق ژل را بهتر است که به چند روز آتی واگذار کنید که خدای ناکرده موجب بروز پیامدهای ناخوشایند نشود.

مصرف دارو :

روش تزریق ژل روندی ایمن و بدون تهاجم است که برای افراد متقاضی مورد انجام قرار می گیرد. و در طی این پروسه درد متحمل شده درد بسیار اندکی می باشد که قابل تحمل خواهد بود . اما برای آن دسته از افراد که آستانه درد پایینی دارند و تجربه آن ناخوشایند خواهد بود می توان از داروهای تسکین دهنده درد استفاده کرد. به طور معمول درد برخی نواحی برای افراد به نسبت دیگر بخش ها بیشتر می باشد. تزریق ژل چانه و لب ها عمدتا درد بیشتری را به فرد می دهند که برای تسکین و برطرف کردن این شرایط می توان از روش های داروی مانند مسکن ها استفاده کرد. روش دیگری که می تواند برای بهبود وضعیت درد و ناراحتی فرد بسیار کارآمد باشد استفاده از کمپرس سرد می باشد.

این کار را می توانید در هر یک ساعت به فاصله زمانی 10 الی 20 دقیقه یکبار بر روی نواحی تحت درمان به کار برد. دمای سرد می تواند عصب های این نواحی را از کار بیاندازد و میزان درد کمتری را به مغز انتقال بدهد. بهتر است که این روند را در 24 ساعت ابتدایی تکرار کنید. زیرا استفاده از کمپرس یخ می تواند علاوه بر تسکین درد ، کبودی ، تورم را نیز کاهش دهد. نکته حائز اهمیت در این زمینه این مورد است که از کمپرس سرد به طور مستقیم بر روی پوست خودداری کنید . این کار می تواند به پوست آسیب برساند. اگر کمپرس یخ در دسترس نداشتید می توانید با استفاده از چند تکه یخ و یک تکه حوله به عنوان محافظ به کار ببرید اما هرگز یخ را به طور مستقیم روی ناحیه تحت درماتن قرار ندهید.

نقش ماساژ در مراقبت های بعد از تزریق ژل :

در برخی مواقع ماساژ دادن ناحیه درمان شده توسط تزریق ژل توصیه می شود. اما بسیاری از پزشکان نیز با این موضوع مخالفت دارند و بر یان باور هستند که این کار الزامی ندارد و بهتر است که انجام نشود. اما به خاطر داشته باشید که اگر دکتر تزریق ژل به شما توصیه کرد که ماساژ ناحیه درمان شده را فراموش نکنید ؛ بهتر است بدانید که این کار را باید بعد از اتمام درد و تورم به آرامی انجام پذیرد. جهت های ماساژ و شدت انگشتان می تواند یکی از فاکتورهای مهمی باشد که در نتیجه نهایی موثر واقع شوند.

هواپیما یا ماشین !!!

یکی از دغدغه های افرادی که از روند تزریق ژل بهره مند می شوند این موضوع می باشد که در مراقبت های بعد از تزریق ژل می توانم با هواپیما سفر بروم یا خیر؟! به طور معمول بهترین دکتر تزریق ژل در تهران برای هفت الی ده روز ابتدایی توصیه می کند که برای مسافرت و جابه جایی بهتر است که از راه های زمینی استفاده کنید.زیرا فشار هوا درون هواپیما می تواند شرایط کبودی و تورم به وجود آمده را افزایش دهد و دوره نقاهت و درمان را به نسبت دیگران افزایش دهد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله