تزریق بوتاکس یک روش ایمن و بی تهاجم است که فرد پس از به اتمام رسیدن پروسه می تواند به انجام فعالیت های روزمره خود ادامه دهند. با این حساب بهتر است تعدادی اقدامات مناسب را بعد از روند تزریق انجام داد ، زیرا نتیجه نهایی را بهبود و تثبیت ماندگاری بیشتری را شامل می شود. در زمانی که برای این پروسه به یک پزشک زیبایی موفق در این زمینه مراجعه می کنید ، به طبع انتظار دارید که نتیجه روش جوانساز به دلخواهتان باشد. درست است که تبحر و مهارت پزشک در این زمینه بسیار مطلب مهمی است اما مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را اصلا دست کم نگیرید ، که تاثیر برجای مانده از فرایند زیبا ساز را چندین برابر می کند و بسیار حائز اهمیت است. همانطور که قبل از انجام تزریق دکتر از شما درخواست یکسری اقدامات را دارد ، بدیهی است که بعد از اتمام روند نیز تعدادی توصیه دارند که بایستی با دقت آن ها را اجرا کرد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

پس از تزریق بوتاکس چه کارهایی باید انجام داد؟

مهمترین کار پس از به اتمام رسیدن روند زیباساز ، بسیار ساده و پیش پا افتاده است ، بله بایستی استراحت کنید. نه استراحت مطلق و بدون فعالیت بلکه تنها کافی است خود را خسته نکنید و انجام فعالیت ها ی سنگین را به بعد موکول کنید. استراحت کردن به معنی دراز کشیدن نیست همیشه ؛ بعد از تموم شدن پروسه بهتر است به مدت چهار یا پنج ساعت به صورت نشسته استراحت کنید. می توانید این مدت زمان را صرف تماشای فیلم یا حتی خواندن کتاب مورد علاقه خود بپردازید و از این تایم بیشترین لذت خود را ببرید. برای پیشگیری از تورم و کبودی عمدتا از کمپرس سرد استفاده می شود اما به خاطر داشته باشید که میتقیم بر روی ناحیه تحت تزریق قرار ندهید و با کمک یک حوله با دستمال از کمپرس استفاده کنید.

نباید های بعد از تزریق

یکسری فعالیت هست که بعد از روند تزریق نباید آن ها را انجام داد و به نوعی افراد از انجام دادن این دسته از کار ها منع شده اند. البته این دسته از فعالیت ها خطری برای فرد در پی نخواهد داشت و تنها به منظور احتیاط بیشتر توسط دکتر توصیه می شود که از آنها پرهیز کنید. به عنوان مثال ماساژ دادن محل تحت درمان است ، زیرا این امر باعث می شود که مواد بوتاکس به سایر بخش ها منتشر نشود به خصوص به پلک ها نباید نفوذ داشته باشد. برای جلوگیری از انتشار سم بوتولنیوم به مدت چهار یا پنج ساعت از خم شدن و دراز کشیدن خودداری کنید ، تا مدت یک شبانه روز از انجام هر گونه فعالیت سنگین نیز بپرهیزید. این دسته از فعالیت ها ضربان قلب را افزایش می دهد و موجب افزایش جریان خون در نقاط تحت تزریق می شود. این موضوع موجب دو پیامد خواهد شد ؛ ابتدا انتشار این ماده به دیگر نواحی است و دوم خارج شدن مواد از ناحیه تزریق شده و تاثیر را کاهش می دهد در نتیجه هرگز نتیجه دلخواه شما را نخواهد داشت.

گرمای زیاد پس از تزریق

از رفتن به مکان های بیش از حد گرم بپرهیزید ، همانطور که میدانید گرما جریان خون را بیشتر می کند و سبب بروز عارضه هایی می شود که در بالا ذکر شد. از مواردی که در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت کرد عدم رفتن به سونا ، دوش آب گرم و آفتاب گرفتن است.

حمام رفتن بعد از تزریق بوتاکس

یکی دیگر از مواردی که برای مراقبت های بعد اهمیت دارد نحوه حمام است بدیهی است که استحمام پس از تزریق بلامانع بوده اما بایستی استفاده از آب داغ برای دوش گرفتن را به حداقل برسانید زیرا دمای آبی که از آن استفاده می کنید می تواند به بوتاکس تزریق شده آسیب برساند و ممکن است بالا بودن درجه آب تغییر حالت ماده تزریق شده را باعث شود و موجب شود نتیجه نامطلوبی را برای فرد به دنبال داشته باشد. در نتیجه سعی کنید در وان حمام ، زیر دوش و حتی پاک کردن صورت را با آب داغ یا حتی از حمام بخار بپرهیزید.

عوارض ناشی از مراقبت های نادرست بعد از بوتاکس

در عصر حاضر تزریق این ماده به عنوان روش جوانساز بی خطر شناخته شده است که درصد عارضه های احتمالی آن نیز بسیار کم است. البته این در حالی واقعیت دارد که مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را که دکتر به شما گفته است را به طور دقیق اجرا کنید. توجه نکردن به مراقبت های بعد از پروسه یا حتی انجام اشتباه این اقدامات می تواند منجر به بروز عوارض شدید شود همچنین میزانتورم و کبودی را افزایش دهد. گفتنی است که یکی از رایج ترین عوارض ، نادیده گرفتن این اقدامات بعد از فرآیند است که در پی آن عفونت ناحیه تزریق شده است. همانطور که در بالا گفته شد بایستی از مالش و فشار محل تزریق جددا خودداری کنید ، اما اگر این موضوع را ندیده بگیرید باعث می شود که مواد تزریق شده جا به جا شوند و فرم چهره را بهم بریزد و در خیلی از موارد عوارض جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

تمرین حرکت عضلات صورت در ناحیه تزریق

به خاطر داشته باشید انجام یکسری حرکات مانند بالا بردن ابرو ، اخم کردن و لبخند زدن در مدت زمان 1 الی 2 ساعت بعد از تزریق باعث می شود تا بوتاکس در عضلات مورد نظر در صورت جذب شود بنابراین تاثیر درمان در این ناحیه ها افزایش می یابد.

آیا ماساژ صورت بعد از تزریق بوتاکس امکان پذیر است ؟

همانطور که گفته شد دوره نقاهت خاصی برای روش تزریق مورد نیاز نخواهد بود.اما توصیه های مطرح شده تنها برای تثبیت نتیجه به دست آمده صورت میگیرند. در ارتباط با ماساژ بهتر است که در دو روز متفاوت این کار انجام شود. زیرا اگ ردر همان روز تزریق ، ماساژ صورت را انجام دهید این امکان وجود دارد که مواد تزریق شده را جا به جا کنید در نتیجه به مدت 24 ساعت پس از پروسه مذکور می توانید ماساژ را انجام دهید.

نحوه خوابیدن مناسب بعد از تزریق بوتاکس

به مدت دو شب متوالی بهتر است به پشت بخوابید تا از وارد شدن فشارو در پی آن جا به جا شدن مواد بوتاکس جلوگیری شود.
باید از بالش به عنوان تکیه گاه استفاده شود و از خوابیدن بر روی شکم خودداری کنید.
این دو مورد به خصوص برای آن دسته از افراد که به خوابیدن بر روی شکم عادت دارند ، امری سخت است. اما این تغییر روند در خواب همیشگی نیست و بعد از چند شب می توانید به روال همیشه بخوابید و استراحت کنید

روش های درمانی و زیبایی پوست

در صورت تمایل به استفاده از پروسه های درمانی و زیبایی بر روی پوست مانند پیلینگ شیمیایی ، میکرودرم و یا لیزر به همراه تزریق بهتر است با دکتر خود مشورت کنید. عمدتا استفاده از هریک روش های قید شده را به چند روز بعد از تزریق موکول کنید بهتر است.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس پیشانی و دور چشم ها :

اگر در دوره ریکاوری به موارد زیر دقت کنید به نتیجه مطلوبی خواهید رسید :

  • به مدت 2 الی 3 روز از ورزش خودداری کنید
  • از ماساژ قسمت پیشانی خود بپرهیزید
  • در زمان خواب سر خود را بالا بگیرید
  • بهتر است تا بعد از دو روز استحمام نکیند

ورزش بعد از تزریق بوتاکس

در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس ، یکی از مواردی که می بایست به خوبی از آن پیروی کرد عدم انجام حرکات سنگین بدنی است که موجب افزایش تعریق در بدن می شود. بهتر است که دو روز ابتدایی بعد از تزریق از ورزش های سنگین خودداری کند و پس از آن می توانید روتین ورزشی خود را از سر بگیرید.

حمام در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس :

نیازی به محدودیت در ارتباط با نحوه دوش گرفتن وجود ندارد اما توصیه می شود که برای اطمینان از سلامت پس از گذشت دو روز از تزریق بوتاکس استحمام کنید. اما در زمانی که دوش می گیرید بهتر است نکات زیر را به خوبی رعایت کنید. عبارتند از :

  • دمای آب بالا نباشد.
  • از ماندن در وان خودداری کنید.
  • مدت زمان استحمام را کوتاه کنید.
  • شدت آب وارده بر روی ناحیه تحت درمان با این پروسه بهتر است کم باشد که خدای ناکرده موجب تغییر حالت پیش آمده نشود.
  • توصیه اکید می کنیم که در مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس یک روز به استخر نروید. اگر از این ماده جهت بهبود چروک و ایرادات پوستی اطراف چشم به کار رفته باشد نمی توانید به استخر بروید و از عینک شنا استفاده کنید.

اصلاح صورت بعد از تزریق بوتاکس :

یکی از کارهایی که تمامی بانوان آن را انجام می دهند اصلاح صورت می باشد و طبیعتا این سوال پیش می آید که من تزریق بوتاکس انجام داده ام آیا می توانم اصلاح صورت داشته باشم ؟ به طبع پاسخ این قبیل پرسش را دکتر جوانسازی پوست بر اساس میزان ایرادات پوستی شما و البته زمان تزریق بوتاکس شما مشخص می شود. عموما بعد از گذشت 24 ساعت می توانید صورت خود را اصلاح کنید اما بهتر است خیلی مراقب باشید که فشار جریان خون را تغییر میدهد و در نهایت نتیجه به دست آمده از روند نیز ممکن است دستخوش تغییر شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله