وجود موهای زائد در برخی از نقاط بدن ، برای تمامی افراد ، چه مرد و چه زن ، موضوع آزار دهنده ای است. علاوه بر ظاهر نازیبایی که برای بدن و صورت ایجاد می کنند ، به لحاظ بهداشتی نیز می توانند مشکل ساز شوند. بدین صورت که در فصول گرما سال یا به هنگام انجام تمرینات ورزشی با تعریق بدن موجب استشمام بو نامطبوع از بدن می شوند. شیو کردن مداوم با تیغ و ژیلت می تواند لطافت و یکدست بودن سطح پوست را برای بعضی از افراد از بین ببرد. در این جا راه پیشنهادی ، لیزر موهای زائد است. طی این پروسه به کمک پرتوهای کم توان لیزر ، بخش زیادی از موهای ضخیم و تیره بدن و صورت از بین می روند. به منظور انجام این پروسه می توانید به بهترین کلینیک پوست و مو زیبایی تهران ، دکتر شهرزاد ترابی پور مراجعه کنید.

لیزر موهای زائد - دکتر شهرزاد ترابی پور

به عبارتی لیزر موهای زائد به منظور کاهش میزان موهای ناخواسته انجام می شود. پاها ، زیر بغل ، پشت لب ، چانه و بیکینی از جمله رایج ترین نقاطی است که افراد برای لیزر اقدام می کنند. البته گفتنی است که لیزر به جز چشم و نواحی اطراف آن ، می تواند برای برطرف سازی موهای زائد سایر نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرد. البته فاکتورهایی نیز در میزان نتیجه گیری هر فرد از لیزر ، تاثیر گذار هستند. رنگ و ضخامت مو و نوع پوست از اصلی ترین فاکتورهای تاثیر گذار می باشند. طبق اصول پایه لیزر ، رنگدانه های مو باید پرتوهای لیزر را جذب کنند. بدین نحو اشعه لیزر تنها باعث تخریب فولیکول می شود ، بدون آن که به پوست آسیبی وارد سازد. با توجه به این مسئله ، تفاوت رنگ میان پوست و مو ، یعنی مو تیره و پوست روشن ، می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد.

اگر رنگ مو و پوست تا حد کمی با هم در تضاد باشند ، ریسک آسیب دیدن پوست بالا می رود. اما امروزه به لطف پیشرفت علم در زمینه لیزر و دستگاه و تجهیزات مربوطه ، اکنون انجام لیزر موهای زائد برای اکثر افراد با هر رنگ پوستی امکان پذیر است. البته این را هم بدانید که موهایی با رنگدانه ها خاکستری ، قرمز ، بلوند و سفید به میزان خیلی کمتری اشعه لیزر را جذب می کنند.

چگونه برای رفع موهای زائد با لیزر آماده شویم ؟

اقدامات قبل از انجام لیزر ، در نتیجه گرفتن شما از این فرایند ، بسیار تاثیر گذار هستند. پس باید دقیق و طبق گفته بهترین دکتر لیزر موهای زائد انجام پذیرند. به عنوان اولین اقدام بایستی به یک کلینیک زیبایی خوب در تهران که معتبر بوده و یک دکتر پوست و مو خوب که با تجربه در این زمینه است ، مراجعه نمایید. در مورد مراجعه به سالن های زیبایی و مکان هایی از این قبیل ، جهت انجام لیزر ، جانب احتیاط را رعایت کنید. اجتناب از مراجعه به افراد غیر متخصص و بی تجربه الزامیست ؛ زیرا نه تنها نتیجه مطلوبی را به همراه نخواهد داشت ، بلکه می تواند بر عکس نتیجه مورد انتظار شما حاصل شود.

  1. معمولا در جلسه ویزیت ، دکتر لیزر موهای زائد در تهران برای احتیاط بیشتر ، درمورد بیماری های زمینه ای ، مشکلات هورمونی و داروهای مصرفی تان ، سوالاتی می پرسد که باید صادقانه به آن ها پاسخ دهید. در پایان از شما خواسته می شود ، رعایت نکات ذیل را جدی بگیرید :
    در معرض نور خورشید قرار نگیرید ؛ به توصیه دکتر بهتر است به مدت 24 ساعت پیش و پس از لیزر ، ناحیه تحت درمان به طور مستقیم در تماس با اشعه های خورشید قرار نگیرد. همچنین معمولا خواسته می شود که برای خروج از منزل ، از کرم های ضد آفتاب با SPF30 استفاده کنید.
  2. از رفتن به سولاریوم یا استفاده از کرم های برنزه کننده پوست خودداری کنید. زیرا هر چه رنگ پوست تیره باشد ، میزان تاثیر گذاری لیزر نیز کمتر می شود. در کل بهتر است رنگ پوست تان در حالت طبیعی خود قرار داشته باشد.
  3. طی جلسات لیزر ، از دیگر روش های اصلاح مو مثل وکس ، موچین و بند استفاده نکنید. زیرا این روندها باعث خارج شدن فولیکول ها از پوست می شوند.
  4. در زمان مناسب موهایتان را شیو کنید. عموما توصیه می شود که یک روز قبل از جلسه لیزر ، موهایتان را با استفاده از ژیلت ، شیو نمایید. بدین صورت تارهای موجود بر روی سطح پوست برداشته شده و بدین نحو فولیکول ها بهتر می توانند اشعه های لیزر را جذب کنند.

در جلسه لیزر ، چه چیزی در انتظارمان است ؟

در روز مراجعه برای انجام لیزر موهای زائد در تهران ، بهتر است بر روی ناحیه تحت درمان ، هیچ گونه کرم ، عطر و لوازم آرایشی و بهداشتی اعمال نشود. قبل از شروع ، یک عینک محافظتی به شما داده می شود تا بر روی چشمانتان قرار دهید. برخی از دستگاه های لیزر مجهز به سیستم کولینگ هستند. یعنی همزمان با ساطع کردن پرتوهای لیزر باد خنک و سردی از بخش بالایی هندپیس بر روی ناحیه مورد نظر اعمال می شود. بدین صورت درد و سوزش ناشی از جذب پرتوها و تخریب فولیکول ها کمتر می شود.زمانی که دکتر اشعه لیزر را آزاد می کند ، این پرتو با عبور از پوست به فولیکول های مو برخورد کرده و توسط آن ها جذب می شود. گرمای بالا ناشی از این پرتوها ، فولیکول ها را تخریب کرده و بدین نحو از رشد مجدد آن جلوگیری می کند. گفتنی است که بروز کمی درد و سوزش بعد از لیزر ، طبیعی است و با گذشت چند ساعت از اتمام پروسه پایان می یابد.

تعداد جلسات درمانی برای هر فرد می تواند متغیر باشد. با توجه به نواحی مد نظر ، ضخامت و رنگ موها و نوع پوست و سرعت رشد طبیعی موها ، تعداد جلسه های لیزر برای فرد تعیین می شود. اما به طور کلی افراد حداقل باید 6 جلسه را پشت سر بگذارند تا نتیجه موثری را شاهد باشند. فاصله زمانی میان جلسات نیز با توجه به نوع دستگاه لیزر و پاسخگویی موها به پروسه ممکن است متفاوت باشد و توسط پزشک معین می گردد.

بعد از پایان لیزر ، چه احساسی خواهیم داشت ؟

تا چند ساعت اول ، امکان دارد در محل لیزر شده قرمزی و کمی ورم را مشاهده کنید. برای کاهش دادن این اثرات می توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید و آن را بر روی ناحیه مد نظر قرار دهید. معمولاً بلافاصله بعد از لیزر ، بهترین دکتر پوست و مو تهران بر روی آن ناحیه پماد زینک اعمال می کند تا از التهاب بعد از فرایند بکاهد.

عوارض لیزر موهای زائد :

استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد در تمامی نواحی بدن یکی از راهکارهای ایمن و کم عارضه به شمار می آید. اما در هر فردی با توجه به نوع پوست ، دستگاه مورد استفاده و غیره احتمال وجود عوارض بسیار نادری وجود دارد که طی گذشت زمان چند ساعت یا نهایتا یک روز بیشتر این علائم و عوارض از بین خواهند رفت. روند انجام لیزر این گونه است که جهت رسیدن پرتو و اشعه لیزر به پیاز مو در پوست ، این اشعه لازم است از سطحی ترین لایه پوست فرد گذر کند تا به لایه دوم که پیاز مو است ، برسد. اشعه ، از اپی درم که در زیر لایه اول است و حاوی ملانین می باشد ، عبور می کند. عبور پرتو لیزر و رسیدن به پیاز مو ، موجب جذب و نفوذ به اپی درم نیز خواهد شد و اینجاست که عوارضی مانند جوش و آکنه ، زخم و اسکار ، پوسته پوسته شدن ، تحریک و قرمزی پوست ، تغییر رنگ اندک ، سوختگی جزئی ، زخم ایجاد خواهند شد.
همچنین لیزر می تواند فولیکول مو را تخریب نماید ، به همین دلیل بدن فرد نسبت به این تخریب واکنش های مختلفی خواهد داشت که به سوزش و قرمزی ، ورم و التهاب و راش های جلدی می توان اشاره نمود. این گونه عوارض از شایع ترین عوارض لیزر موهای زائد هستند که می توانند اتفاق بیافتند و در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت. جهت کاهش واکنش های پوستی ، متخصص از بی حسی موضعی برای ناحیه تحت اشعه استفاده خواهد نمود.
لیزر موهای اضافی اگر توسط متخصص مجرب و با دستگاه های مطمئن انجام نشود می تواند عوارض ذکر شده را با شدت بیشتری ایجاد نماید و برای برطرف شدن آن ها زمان بیشتری نیاز باشد.

نتیجه لیزر موهای زائد به چه صورت است ؟

بعد از هر جلسه لیزر نباید انتظار داشته باشید که فورا موها ریزش پیدا کنند. بلکه طی یک روند تدریجی 2 هفته ای شاهد ریزش و کمتر شدن آن ها خواهید بود. همچنین این را بدانید که با یک جلسه نمی توانید از شر موهای زائد خلاص شوید بلکه باید طبق برنامه ریزی که دکتر پوست و مو خوب تهران برای شما انجام داده است ، جلسات لیزر موهای زائد خود را به طو رکامل انجام دهید. بعد از پایان یافتن دوره درمان نیز ممکن است به طور شش ماهه یا یک ساله جلسات شارژ برایتان تعیین گردد.

دلایل انجام لیزر موهای زائد

این پروسه برای از بین بردن موهای زائد بدن انجام می شود و بسیار رایج است. نواحی از بدن که این پروسه زیبایی در آنها انجام می گیرد شامل پاها ، زیربغل ، بالای لب ، چانه و خط بیکینی می شوند. به طور کلی باید گفت که شما می توانید از این روش در تمامی نواحی بدن استفاده نمایید. استفاده از لیزر موهای زائد تنها در پلک و اطراف آن و نواحی که تتو دارند ممنوع می باشد. همچنین نوع پوست و رنگ مو در نتیجه این پروسه زیبایی تاثیر بسیاری خواهند داشت. هدف این است ، که رنگدانه های مو و نه رنگدانه های پوست این نور را جذب نمایند.

برای گرفتن بهترین نتیجه این نور باید تنها فولیکل های مو را تحت تاثیر قرار دهد و با پوست و خود مو هیچ ارتباطی برقرار نکند. به همین دلیل است ، که اختلاف رنگی بین پوست و مو به عنوان مثال مو تیره و پوست روشن می تواند باعث ایجاد نتیجه بهتر گردد و هر چه این اختلاف بیشتر باشد نتیجه مطلوب تر است. هنگامی که این اختلاف رنگ کاهش یابد احتمال آسیب رسیدن به پوست شخص بالا می رود. از سوی دیگر پیشرفت در علم لیزر موهای زائد توانسته این امکان را ایجاد کند ، که افراد با پوست تیره تر نیز بتوانند از این روش زیبایی بهره مند شوند. ممکن است این روش برای افرادی با موهای روشن تر پاسخ گو نباشد. رنگ موهایی مانند خاکستری ، قرمز ، بلوند و سفید شامل این رنگ ها می شوند.

فواید لیزر موهای زائد

هر اشعه لیزر تنها کسری از ثانیه زمان می برد و می تواند چند تار مو را از بین ببرد. این دستگاه می تواند ناحیه ای به اندازه سکه را در هر ثانیه تحت تاثیر قرار دهد و موهای زائد آن را نابود کند. همچنین دقت بالایی دارد و این مورد یکی دیگر از فواید این روش می باشد و قابل پیشبینی نیز می باشد ، که این موضوع آن را گزینه ای امن و با درصد پاسخ گویی بالا می سازد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله